Sfaturi pentru a trece mai usor peste sindromul premenstrual

Sfaturi pentru a trece mai usor peste sindromul premenstrualAm decis sa scriu acest material gandindu-ma ca asa cum mi se intampla mie si multora dintre pacientele mele si tie ti se intampla in fiecare luna sa intri in „furtuna” care ne face noua si celor din jurul nostru viata mai dificila, „furtuna” denumita in termeni medicali sindrom premenstrual.

Sindromul premenstrual implica o varietate de simptome fizice, psihice si comportamentale care sunt legate de ciclul menstrual. Conform definitiilor, simptomele se declanseaza cu aproximativ 2 saptamani inainte de declansarea menstruatiei, in asa numita faza luteala a ciclului menstrual. Intensitatea simptomelor dvine maxima cu 3-4 zile inainte de menstruatie si se calmeaza in urmatoarele 2-3 zile dupa declansarea fluxului menstrual.

Cred ca este important sa stii ca acest sindrom afecteaza aproximativ 30% dintre noi femeile si ca afectiunea poate fi extrem de invalidanta punandu-ne in incapacitatea de a ne desfasura activitatile curente. Forma extrema a sindromului premenstrual este cunoscuta sub denumirea de sindrom disforic premenstrual si afecteaza intre 3 si 8 % dintre noi.

Aminteam anterior despre faza luteala a ciclului menstrual.Trebuie sa stii ca aceasta faza survine imediat dupa ce un ovul este eliberat de catre ovar si dureaza din ziua 14 pana in ziua 28 a ciclului menstrual. In timpul fazei luteale, sub actiunea hormonilor ovarieni mucoasa uterina se ingroasa si devine spongioasa.

Concomitent este eliberat si un ovul care daca este fecundat se va implanta la nivelul mucoasei uterine unde se va dezvolta avand ca rezultat, dupa 9 luni, aparitia unui copil.

Trebuie sa stii ca in aceasta faza luteala a ciclului menstrual nivelul progesteronului – hormon sexual produs de catre ovare – creste in vreme ce nivelul estrogenului – de asemenea hormon sintetizat de catre ovare – scade. Aceasta crestere a progesteronului este responsabila de aparitia simptomelor specifice sindromului premenstrual.

Este important sa intelegem ca aceste variatii ciclice ale progesteronului si estrogenului influenteaza nivelul unei substante, numita serotonina, care are roluri multiple in organism printre care si modularea sensibilitatii la durere si starea de dispozitie. In fapt in perioada luteala s-a constatat ca nivelul de serotonina scade avand ca rezultat aparitia de stari depresive, accentuarea sensibilitatii la durere.

Simptome frecvent intalnite:

– Balonarea este un simptom comun si frecvent intalnit. Este posibil ca in aceasta perioada, ca rezultat al afectarii functiei renale sa apara edeme (ai sentimental ca esti umflata) si sa iei in greutate. Nu trebuie sa ne panicam si nici nu trebuie sa ne lasam coplesite de emotii negative. Fenomenul este tranzitor si se datoreaza retentiei (acumularii de apa) in tesuturi.
– Cresterea sensibilitatii la durere si modificarile starii de dispozitie cum ar fi:anxietate,iritabilitate,depresie,stari confuzive,insomnia, modificari bruste ale dispozitiei.
– Modificari comportamentale cum ar fi: nevoia de a consuma dulciuri, cresterea consumului de alimente, cresterea sensibilitatii olfactive, modificari ale tolerantei la alcool.
– Dureri de cap, palpitatii, senzatie de oboseala, sensibilitate dureroasa si senzatie de tumefiere a sanilor, constipatie sau diaree.

Cred ca, daca ti se intampla si tie asa cum mi se intampla mie, te regasesti in aceste simptome in acea perioada a ciclului menstrual.
Unul dintre motivele pentru care am scris acest articol este acela de a-ti transmite sa nu iti fie „jena” sa povestesti medicului tau despre toate aceste simptome si sa ii ceri sa te ajute. Sindromul premenstrual face parte din viata noastra a femeilor si nu trebuie sa avem retineri sa vorbim despre aceste lucruri.

Ce iti recomand ca si tratament

Schimba-ti comportamentul alimentar:

– Mananca de mai multe ori pe zi cantitati mai mici de alimente pentru a reduce senzatia de balonare.
– Redu aportul de sare pentru a preveni retentia de lichide
– Nu uita sa consumi fructe, legume si cereale pe cat posibil integrale.
– Evita fumatul, consumul de cafea si alcool.

– Simptome precum oboseala si starile depresive pot fi ameliorate facand zilnic 30 minute de miscare.
– Respecta-ti programul de somn si evita suprasolicitarile fizice.
– Iata cateva dintre produsele si remediile complementare cele mai des folosite pentru ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual:

Produse care te ajuta sa treci cu usurinta peste aceasta perioada

Magneziul – Suplimentarea zilnica cu 300 mg de magneziu poate reduce retentia de lichide, sensibilitatea sanilor si balonarile actionand asupra receptorilor serotoninergici, regleaza sinteza si eliberarea oxidului nitric si a mediatorilor implicati in reactiile inflamatorii si a altor receptori si neurotransmitatori implicati in aparitia hemicraniei.

 

 

Citeste integral pe: ele.ro

Foto front si main: shutterstock.com

Etichete:, , , ,

Categorii: Sanatate, Sfaturi utile

Abonează-te

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s