Cat trebuie sa dormim in functie de varsta

Cat trebuie sa dormim in functie de varstaTi se pare ca esti mereu obosita si nu reusesti sa duci la bun sfarsit tot ceea ce ti-ai propus pentru ziua in curs? Probabil ca nu reusesti sa acumulezi suficiente de ore de somn. Daca spui ca nu ai timp sa dormi destul, atunci inseamna ca incerci sa gasesti o scuza si, in acest mod, nu faci decat sa iti pui sanatatea organismului in pericol. Chiar daca ai impresia ca o cana mare de cafea sau chiar mai multe te pot scapa de senzatia de oboseala, acest lucru este departe de adevar, pentru ca nicio bautura energizanta sau excitanta nu poate egala beneficiile somnului.

Descopera si tu, in cele ce urmeaza, cum ar trebui sa arate programul tau de somn, dar si al celor din familie, in functie de varsta fiecaruia!

 

Cate ore de somn necesita un organism, in functie de varsta lui biologica

Cu siguranta ai auzit si tu diverse raspunsuri la intrebarea „Cum ar trebui sa arate programul de somn?” . De la ideea ca 8 ore sunt suficiente pentru un adult pana la parerile conform carora de fapt organismul ar trebui sa beneficieze de oricate ore simte nevoia, plaja este extrem de variata. Trebuie sa stii, insa, ca indiferent de teoria cu care esti de acord, practica este cea care iti da batai de cap. Astfel, daca nu reusesti sa te odihnesti suficient, poti avea o multime de probleme:

– se poate instala depresia sau te poti confrunta cu anxietatea;

– scad capacitatea de memorare si atentia;

– creste apetitul, aparand problemele de greutate;

– organismul este supus riscului de afectiuni cardiovasculare sau de diabet;

– apar unele accidente in trafic, daca vei conduce fiind obosita.

Pentru a evita toate acestea, programul tau de somn trebuie sa respecte niste reguli. In acelasi mod trebuie sa ii feresti si pe membrii familiei de aceste probleme, tinandu-se cont de numarul de ore de somn.

Iata cateva sfaturi de care trebuie sa tii cont:

– un nou-nascut are nevoie de aproximativ 10 ore de somn pe noapte si, pe langa acestea, de inca 3 ore in timpul zilei, in functie de necesitatile organismului sau;

– prescolarii trebuie sa aiba un program de somn de 9 sau chiar 10 ore. Nici lor nu trebuie sa le lipseasca somnul din timpul zilei, durata acestuia fiind de cel putin 2 ore;

– scolarii trebuie sa doarma pana la 11 ore pe noapte, creierul lor depunand un efort considerabil pentru a acumula cunostinte pe timpul zilei, proces care poate duce la o stare de oboseala accentuata;

– adultii trebuie sa doarma intre 7 si 8 ore pe noapte.

De asemenea, exista unele cazuri particulare, cum ar fi femeile insarcinate, al caror organism trece prin diverse schimbari, ele necesitand un program de somn extins. In ceea ce priveste adultii trecuti de varsta de 60 de ani, acestia necesita cel putin 7 ore de somn pe noapte.

Pe langa toate acestea, trebuie sa se tina cont si de calitatea somnului. Degeaba ai un program de somn corect din punctul de vedere al orei la care adormi si al duratei, daca somnul este agitat , daca ai cosmaruri sau daca se manifesta unele episoade de apnee . Asadar, aceste probleme trebuie rezolvate, daca vrei ca organismul tau sa beneficieze pe deplin de odihna.

 

 

Sursa: divahair.ro

Etichete:, , , , , , , , ,

Categorii: Frumusete, Sanatate

Abonează-te

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s