Pacatul de a fi fericita: De ce mi-am inselat sotul? – 3 povesti de viata adevarate

Infidelitatea este considerata a fi unul dintre pacatele capitale in cadrul unui cuplu. Infidelitatea doare, distruge inimi sau… poate ca este chiar ‘cenusa’ renasterii.

De cele mai multe ori, persoanele care nu au trecut printr-o asemenea experienta au tendinta de a acuza si de a arata cu degetul pe cel sau cea care a inselat. Sunt si persoane care gandesc astfel de exemplu: „De vreo 12 ani eu nu am mai stiut ce inseamna orgasm dar pentru asta nu inseamna ca trebuie sa imi bat joc sau sa il insel pe sotul meu cu ideea ca poate cu altcineva m-as simti mai bine”.

Prima intrebare care ne vine in minte atunci cand ne gandim la infidelitate, la tradarea in cuplu este… „De ce?” Poate fi monotonia sexuala, pot fi diversele neintelegeri care apar in cadrul oricarie familii.

Pana acum, am abordat foarte des preoblema tradarii maritale comise de barbati. Dar atunci cand vine vorba despre femei? De ce insala femeile?

Potrivit psihologilor, in cazul femeilor dar si al barbatilor, este foarte important nivelul general de satisfactie din cadrul cuplului. Daca o femeie se simte nefericita in casnicie, atunci sansele ca ea sa inesele cresc proportional cu nefericirea ei.

Iar, daca vorbim despre motive, acestea variaza. Psihologul Kevin Hansen, autorul cartii „Secret Regrets: What If You Had a Second Chance?” spune ca „In multe cazuri, infidelitatea genereaza discutii in cuplu, care altfel nu ar fi iesit la iveala niciodata”.

Avand la baza cartea dr. Kevin Hansen, site-ul Glo.msn.com, dezvaluie experiente de viata pe care le-au avut femei ce si-au inselat sotii si ce lectii de viata putem sa tragem din experientele lor. (Numele lor au fost alese la intamplare.)

Voi va identificati cu aceste povesti? Ati simtit pe pielea voastra asemenea sentimente? Simtiti-va libere sa le impartasiti cu noi.

1. „Sotul meu era abuziv”

Din ziua cand m-am casatorit cu sotul meu, am stiut ca aceasta este o greseala, marturiseste Anna, o femeie de 50 de ani. Era abuziv, ma controla si se astepta ca eu sa renunt la jobul meu pentru a fi casnica”. La mai putin de un an de la casatorie, femeia a avut o relatie amoroasa cu un coleg de la serviciu. „Nu traiam cu iluzia ca as fi indragostita, dar era tare bine alaturi de el, mi-a deschis ochii. Am simtit cum este sa te simti cu cineva care te poate face sa te simti bine in pielea ta”, povesteste ea.

„Acea relatie extraconjugala m-a ajutat foarte tare. M-a jutat sa ma regasesc in primul rand si sa imi demonstrez ca pot trai o viata libera, independenta de sotul meu. De asemenea, mi-a dat curajul de a cere divort. Douazeci si cinci de ani mai tarziu sunt casatorita cu un barbat minunat. Si ne bucuram ca fiecare poate sa il faca pe celalat fericit, fara ca vreunul sa incerce sa il schimbe pe celalalt”.

Ce poti invata: Desigur, faptul ca a castigat foarte multa incredere in ea insasi datorita acelei relatii extraconjugale, a fost un lucru benefic pentru ea. Totusi, psihologul Michael E. Silverman atrage atentia ca in astfel de cazuri este mai bine sa cautam un ajutor de specialitate, de la familie sau prieteni, caci deceptia nu este cea mai buna solutie.

2. Sotia: „Am inceput sa nu ne mai simtim atrasi unul de celalt”

Victoria se casatorise cu sotul ei la varsta de 28 de ani si amandoi abia asteptau sa aiba copii impreuna, dar dupa ziua nuntii lor, ceva s-a schimbat pentru ea: „Am inceput sa imi iubesc jobul si copiii nu prea se mai potriveau in peisaj”, povesteste ea. In schimb, sotul ei se simtea ranit din cauza schimbarii ei de atitudine si a inceput sa o respinga.

„Am inceput sa ne certam si am inceput sa il resping fiindca ma respingea la randul lui, nu faceam decat sa ne ranim unul pe celalt”, marturiseste ea. „Intr-o seara l-am prins cum a incercat sa se prefaca ca i-a alunecat prezervativul si in acel moment, viata noastra sexuala <<s-a dus de rapa>>”.

In consecinta, lipsa activitatii sexuale oneste a dus-o pe Vanessa pe cale infidelitatii: „Am intalnit un tip online si ne-am vazut apoi pentru o perioada de un an. Totul s-a terminat cand am fost descoperita de catre sotul meu”. In acel moment, Vanessa si partenerul ei s-au hotarit sa caute terapie separat si impreuna. In felul acesta au reusit sa isi salveze casatoria. „Am invatat un lucru”, spune Vanessa: „Ca daca esti nefericita in relatia ta, sotul tau nu poarta decat 50% din vina”.

Ce putem invata: Principala problema in cadrul relatiei lor era aceea ca existau probleme serioase care nu fusesera aduse pe tapet, ceea ce a creat terenul fertil pentru infidelitate. Este benefic sa intelegem inca o data cat de importanta este comunicarea sincera in cadrul unei relatii, asta pana cand unul dintre soti nu ajunge sa caute confortul si/sau intimitatea, in cadrul altei legaturi.

3. „Sotul meu era un workaholic”

Timp de 10 ani, Sanda, de 49 de ani, a avut o viata foarte independenta de cea a sotului ei si asta pentru ca el nu i-a fost niciodata alaturi. „Sotul meu era mereu epuizat din cauza muncii sale – pentru mine nu mai ramanea nimic”, povesteste ea.

Eram total dedicata familiei si m-am dedicat in intregime, mereu. Dar stiam in adancul sufletului meu ca nu asta imi doresc sa traiesc pentru toata viata mea. Intr-o zi, Barbara a intalnit un alt barbat si a sfarsit petrecand toata noaptea cu el, apoi a pus capat casniciei nefericite si doi ani mai tarziu era casatorita cu acest barbat.

Intalnirea cu sotul meu de acum a fost cel mai rau si cel mai bun lucru care mi s-a intamplat in viata. A intrat in viata mea si m-a trezit, mi-a aratat ca viata este pretioasa si ca in orice moment, totul poate disparea si asa ca daca am un vis, sau un tel, pot sa il ating, marturiseste aceasta femeie.

Ce putem invata: Pentru multi ani, Barbara s-a simtit singura si deconectata de partenerul ei, iar aceasta este geneza multor tradari. Remediul? Vorbeste, initiaza un dialog cu sotul tau. Incercati sa aveti discutii deschise si oneste, aceasta este cheia mariajelor de succes.

Sursa:  garbo.ro

Foto:  shutterstock.com

Etichete:, , , , , , , , , , ,

Categorii: Dragoste si sex, Relatii

Abonează-te

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

