Lectia de nutritie: cat si ce grasimi poti sa consumi?

Tot mai multi sunt cei interesati de o alimentatie sanatoasa. Ce inseamna insa asta? Nutritionistii atrag atentia ca este important sa avem un aport caloric echilibrat, corelat cu stilul de viata. Ca regula generala alimentele consumate pe durata intregii zile, ar trebui sa ne asigure urmatoarele proportii din principalele categorii de nutrienti: glucide (55%), proteine (15%) si grasimi (30%).

Cele mai mari dezbateri sunt referitoare la consumul de grasimi fiindca multi sunt aceia care aleg sa elimine grasimile din alimentatie, dar si mai multi cei care consuma grasimi exagerat.
Niciuna dintre solutii nu este insa cea corecta, fiindca desi grasimile sunt necesare organismului, consumate fara sa tinem seama de cantitatea si calitatea lor, ne afecteaza sanatatea.

Este important de retinut ca exista doua tipuri de grasimi: grasimile bune, adica cele nesaturate si grasimile rele, adica cele saturate. Astfel, grasimile saturate, cunoscute popular sub denumirea de “grasimi rele” duc la cresterea colesterolului rau. Totusi ele nu ar trebui eliminate complet din alimentatie insa este bine sa limitam consumul lor, lucru deloc la indemana, avand in vedere ca surse de grasimi rele sunt alimente usor accesibile, precum: dulciurile rafinate, produsele de patiserie, lactatele grase, carnea grasa de vita si cea de porc.

Specialistii recomanda, pe cat posibil, inlocuirea alimentelor bogate in grasimi saturate, cu cele bogate in grasimi nesaturate: uleiurile vegetale (de masline, de in, de rapita) si produsele pe baza lor, precum maioneza si margarinele de noua generatie, bogate in grasimi esentiale Omega 3 si Omega 6. Schimbarea este benefica in special pentru sanatatea inimii.

Alimentatia bogata in grasimi saturate si sedentarismul au rol determinant in cresterea nivelului colesterolului, unul dintre factorii importanti pentru sanatatea cardiovasculara. Sa nu pierdem din vedere ca aproximativ 80% dintre bolile de inima ar putea fi prevenite, prin simple schimbari ale stilului de viata – o alimentatie echilibrata si putina miscare practicata cu regularitate.” subliniaza dna nutritionist Maria Spiridon.

De asemenea legumele, fructele, cerealele, lactatele slabe, carnea de peste, ouale consumate cu moderatie, fructele oleaginoase si lichidele completeaza o dieta sanatoasa si de aceea ar trebui sa le includem in meniul zilnic.

Concluzia: o dieta echilibrata, exercitiile fizice practicate cu regularitate si repetarea analizelor de sange de cel putin doua ori pe an sunt primii pasi pe care trebuie sa ii urmam in lupta impotriva colesterolului.

Sursa:  kudika.ro

Foto:  shutterstock.com

Anunțuri

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Categorii: DIETA, Nutritie

Abonează-te

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s