Cele mai bune alegeri alimentare pe care nu le faci inca

Daca vrei sa ai o viata sanatoasa, atunci trebuie sa te asiguri ca dieta ta este una echilibrata. Suntem obisnuiti cu anumite categorii alimentare, gustoase dar mai putin sanatoase, si le ignoram pe cele cu efecte benefice pentru sanatate. Iata cateva alimente bune pe care cu siguranta nu le consumi in cantitatile adecvate.

Semintele de in

Pe cat sunt de mici, pe atat sunt de bogate in elemente benefice sanatatii tale. Aceste seminte sunt bogate in fibre, mai exact contin 8g de fibre alimentare per lingura. Datorita acestui continut in fibre, semintele de in reprezinta un bun remediu importiva constipatiei si au capacitatea de a preveni cancerul de colon. Ai grija sa le introduci treptat in alimentatia ta zilnica, pornind de la jumatate de lingurita, pana la 2 linguri/zi, altfel te vor balona.

De asemenea, semintele de in contin substante care se comporta asemeni estrogenilor, blocand receptorii estrogenici, si ajutand astfel la prevenirea cancerului de san si de prostata.

Scortisoara

Acest condiment perfect pentru tarta de mere prezinta multiple beneficii. Printre ele se numara reglarea glicemiei atat la persoanele sanatoase, cat si la diabetici. Proprietatile antibacteriene pe care le detine fac din scortisoara un bun aliat impotriva Helicobacter pylori, bacteria responsabila de aparitia ulcerului gastric.

Si efectele asupra sistemului reproducator feminin o recomanda. Cinnamaldehida, un compus pe care scortisoara il contine, provoaca o crestere a progesteronului si o scadere a testosteronului la femei, avand efecte benefice asupra echilibrului hormonal. Astfel, aceasta ajuta la preventia infertilitatii si a crampelor menstruale.

Cartofi dulci

Ca orice leguma portocalie, cartofii dulci au un continut crescut in beta-caroten. Un cartof dulce de dimensiune medie aduce organismului mai mult decat doza zilnica recomandata de vitamina A. Pe langa efectul protector impotriva aparitiei cancerului, acest antioxidant protejeaza pielea de agresiunea radiatiilor UV.

De asemenea, este cunoscul efectul benefic pe care vitamina A il produce asupra ochilor, prevenind pierderea vederii si degenerescenta maculara.

Usturoiul

Chiar daca este cunoscut pentru efectul neplacut pe care il are asupra respiratiei, usturoiul aduce multe beneficii organismului tau. In primul rand trebuie amintite efectele antifungice, antibacteriene si antivirale. Acestea sunt responsabile de controlul infectiilor bacteriene, virale dar si ale micozei piciorului si infectiilor cu unii paraziti.

Pe langa acestea, usturoiul are proprietati anticoagulante si de scadere a tensiunii arteriale prin doua mecanisme: vasodilatatie si blocarea actiunii angiotensinei, proteina care creste presiunea arteriala. De asemenea, datorita imbunatatirii circulatiei, usturoiul are efecte afrodisiace (scazute de mirosul neplacut pe care il determina).

Anghinare

Datorita compusilor sai antioxidanti, anghinarea are efecte pozitive asupra ficatului, fiind capabila sa stimuleze regenerarea acestui organ. Iar beneficiile asupra tractului digestiv nu se opresc aici. Frunzele de anghinare contin un antioxidant care stimuleaza secretia de bila, imbunatatind digestia.

In plus, anghinarea este un bun diuretic, creste colesterolul bun (HDL) si scade nivelul colesterolului rau (LDL), si reprezinta un bun remediu contra mahmurelii.

Avocado

Este un fruct bogat in grasimi mononesaturate, sanatoase, ce poate fi usor adaugat in alimentatia zilnica, ajutand absorbtia elementelor liposolubile, precum unele vitamine. In plus, acest fruct imbunatateste profilul lipidic atat la pacientii sanatosi cat si la cei cu un profil lipidic deja dezechilibrat. De asemenea, acesta prezinta proprietati de preventie a leziunilor hepatice induse de toxine.

Contine si nutrienti care potenteaza sanatatea, precum fibrele alimentare, potasiu (de doua ori mai mult decat cantitatea continuta de banana), vitamina E, complexul vitaminic B si acid folic.

Ovaz

Datorita continutului de fibre alimentare, pe langa potentarea digestiei, ovazul ajuta la controlul greutatii. In urma digestiei, acesta se transforma intr-un gel ce creste vascozitatea continutului digestiv si intarzie golirea gastrica, facandu-te sa te simti plina pentru mai mult timp.

Spre deosebire de alte cereale, proteinele continute de ovaz sunt mai bine echilibrate, contine cel mai bun profil al aminoacizilor, dar si continutul de acizi grasi esentiali prezinta un echilibru mai bun, facand din acest aliment un bun inductor al longevitatii.

Incearca pe cat posibil sa introduci in alimentatia ta aceste alimente. Vei oberva beneficii atat pe termen scurt, cat si pe termen lung.

– de Masha Florea

Sursa:  divahair.ro

Foto front si main:  shutterstock.com

Anunțuri

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Categorii: Nutritie, Sanatate

Abonează-te

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s