11 alimente care omoara inteligenta

Care sunt acele alimente care afecteaza functionarea creierului si a intregului organism?

Din pacate in zilele noastre, oamenii se hranesc din ce in ce mai prost. Corpul nostru pare sa fi uitat care sunt acele substante care ii fac cel mai bine, mintea este bombardata intr-o societate a consumului si a mancarii procesate, bogata nu in fibre si nutrienti, ci in chimicale, potentiatori de aroma, coloranti artificiali si indulcitori. Am uitat zilele cand culegeam legumele din gradina, cand beam lapte proaspat si cand totul avea gust! Un gust autentic, sanatos. Trebuie sa ne reamintim care sunt acele alimente care ne fac rau si sa incercam sa traim santos – asa cum traiau bunicii nostri.

Care sunt acele alimente care afecteaza functionarea creierului si a intregului organism?

EVITATI:

1. Produsele zaharate

Zaharul si produsele zaharate nu fac doar rau siluetei, dar si functionarii creierului. Consumul inelungat de produse zaharoase poate duce la problem neurologice si de asemenea poate afecta memoria, capacitatea de a invata si de a retine.

 

2. Alcoolul

Se stie ca alcoolul ne afecteaza ficatul pe termen lung, dar de asemenea incetoseaza creierul. Afecteaza capacitatea de a gandi clar si de asemenea memoria. Alcoolicii nu reusesc sa isi mai aminteasca nume sau evenimente si de asemenea par a nu mai distinge intre vis si realitate. Consumul regulat de alcool afecteaza buna functionare a creierului. Din fericire, toate aceste simptome dispar in momentul cand consumul de alcool este stopat.

3. Mancarea Junk (Junk Food)

 

Snacksurile, covrigeii, chipsurile, ciocolatele, cartofii prajiti, mancarea tip fast food, toate acestea reunite sub denumirea de mancare junk (gunoi), afecteaza la randul lor buna functionare a creierului. Aproape toate mancarurile procesate contin chimicale, aditivi, arome artificiale, conservanti – iar acestea pot afecta functiile cognitive si comportamentale. Chimicalele stimuleaza hiperactivitatea, atat la copii cat si la adulti.

Un studiu recent efectuat de catre Universitatea din Montreal a aratat ca mancarea junk poate schimba chimicalele din creier, ducand la simptome asemantoare depresiei sau anxietatii. Aceste mancaruri afecteaza productia de dopamina, un chimical foarte important, responsabil pentru starea noastra de fericire. De asmenea, dopamina influenteaza functiile noastre cognitive. De aceea este in general indicat sa evitam acest tip de mancare.

4. Prajelile

Prajelile distrug lent celulele nervoase din creier. Unele uleiuri sunt mai periculoase decat altele – uleiul de floarea soarelui fiind considerat unul dintre cele mai toxice.

5. Mancarea semi-preparata

Asemeni prajelilor, mancarea semi-preparata afecteaza sistemul nervos central si poate sa creasca riscul dezvoltarii unor boli precum Alzheimer, pe parcurs.

 

6. Mancarea foarte sarata

Toata lumea stie ca mancarea sarata afecteaza presiunea sangelui si functionarea inimii. Dar, dupa cum arata cercetarile din ultima perioada, hrana foarte sarata poate afecta de asemenea functiile cognitive si capacitatea de a gandi. Altfel spus, mancarea foarte sarata ne afecteaza inteligenta.

Consumul de mancare sarata are cam acelasi efect pe care drogurile sau tigarile il au asupra noastra. Cu cat mancam mai multa sare, cu atat ne dorim din ce in ce mai mult acest gust.

7. Cerealele, cu exceptia celor 100% integrale

Toate cerealele ne afecteaza functionarea creierului si santatea in general, cu exceptia celor 100% integrale care sunt foarte bogate in fibre si care sunt recunoscute in preventia imbatranirii arterelor.

Daca consumi cereale in mod regulat, corpul tau va imbatrani precoce si de asemenea aceasta dieta iti poate afecta memoria. Tot ce trebuie sa faci este sa renunti la carbohidatii pe care ii consume in mod regulat si sa alegi produsele din cereal integrale 100%.

8. Proteinele procesate

Proteinele sunt foarte importante pentru buna functionare a corpului nostrum. Carnea este cea mai bogata in protein, dar trebuie sa evitam produsele procesate cum ar fi crenvustii, salamul, carnaciorii, etc.

Spre deosebire de proteinele naturale, care ajuta sistemul nervos, proteinele procesate fac exact opusul. Alege pestele natural (mai ales tonul si somonul), lactatele, nucile, acestea fiind foarte bogate in proteine care iti ajuta corpul.

9. Grasimile saturate (rele)

Grasimile saturate sunt cauza multor probleme de sanatate. Ele cauzeaza probleme cu inima, cresc colesterolul si sunt una dintre cauzele obezitatii. Sunt de asemenea rele pentru creierul tau. Iti afecteaza refelxele si activitatea cerebrala. Ca sa nu mai mentionam faptul ca acestea cresc riscul unui atac de cord.

Consumate pe termen indelungat, grasimile saturate, pe care le regasim in dieta atator roamni, pot sa afecteze creierul, iar simptomele sunt asemanatoare cu boala Alzheimer. Acest lucru se intampla fiindca grasimile saturate afecteaza arterele si circulatia sangelui

10. Indulcitorii artificiali

Cand oamenii incearca sa slabeasca, ei tind sa creada ca vor devein slabi peste noapte, pur si simplu inlocuind zaharul cu indulcitori artificiali. Este adevarat ca indulcitorii artificiali contin mai putine calorii, dar de fapt ei fac mai mult rau decat bine! Folositi pentru o perioada indelungata, acestia afecteaza creierul si capacitatile noastre cognitive, mai ales daca dolositi cantitati amri de indulcitori.

11. Nicotina

Nicotina afecteaza circulatia sangvina catre creier, impreuna cu circulatia glucozei si oxigenului. Nicotina nu cauzeaza doar imbatranirea premature, creste riscul de cancer la plamani, dar de asemenea afecteaza si neurotransmitatorii, prin subtierea capilarelor, acele mici vase de sange care joaca un rol esential in functionarea creierului.

Sursa:  garbo.ro

Foto:  shutterstock.com

Anunțuri

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Categorii: Nutritie

Abonează-te

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s