Cele mai bune ALIMENTE pentru INIMA ta

Bolile cardiovasculare prezinta o incidenta crescuta in randul populatiei, iar tara noastra se regaseste in fruntea clasamentului european privind mortalitatea prin boli cardiovasculare.

Specialistii sustin ca in spatele acestor boli se ascund mai multe cauze, cum ar fi:
– factorii genetici: riscul de boala cardiaca este mai mare in cazul celor care prezinta in familie rude de gradul I cu afectiuni cardiovasculare;

– alimentatia bogata in grasimi nesanatoase;
– hipercolesterolemia si ateroscleroza;
– sedentarismul: sportul protejeaza inima si sistemul circulator;
– obezitatea;
– diabetul zaharat se pare ca accelereaza ateroscleroza si bolile cardiovasculare etc.

Te invitam sa descoperi mai jos care sunt alimentele care “au grija” de inima ta.

Alimente pentru inima: fructele de padure

Bogate in resveratrol – cel mai puternic antioxidant din natura – fructele de padure ajuta in eliminarea stresului oxidativ, protejand sistemul cardiovascular.

Printre fructele de padure recomandate enumeram: porumbe, coacaze, zmeura, fragi, mure etc.

Alimente pentru inima: Vinul rosu

Consumat in cantitati moderate (un pahar la cateva zile), vinul rosu tonifica sistemul cardiovascular si previne bolile de inima.

Cardiologii recomanda sa consumati vin negru natural. Acesta este bogat in rezveratrol, un antioxidant de 50 de ori mai puternic decat vitamina C.

Alimente pentru inima: pestele

Bogata in acizi grasi omega 3 si omega 6, carnea de peste este atat de sanatoasa incat nutritionistii considera ca nu putem consuma atat de mult peste incat sa ne faca rau.

Pestele este recomandat a fi consumat de 2-3 ori pe saptamana, evitand prepararea prin prajire.

Alimente pentru inima: Ciocolata neagra

Ciocolata neagra se deosebeste de celalalte sortimente prin continutul ridicat de cacao. Acest ingredient confera proprietatile sanatoase ale ciocolatei. Cu cat procentul de cacao continut este mai mare, cu atat ciocolata este mai sanatoasa.

Alimente pentru inima: Nuci, migdale, caju, fructe oleaginoase

Fructele oleaginoase sunt bogate in grasimi de buna calitate care scad colesterolul si protejeaza inima.

De asemenea nucile, migdalele, miejii de seminte sunt alimente bogate in vitamina A si E, dar si in alte vitamine si minerale care ne protejeaza organismul de boli.

Sursa:  kudika.ro

Foto:  shutterstock.com

Anunțuri

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Categorii: Nutritie, Sanatate

Abonează-te

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s